Saturday 12 October 2013

Open day at Rossett "success for everyone"

今日は、ロセット校の学校一般公開日でした。
朝9時半から、校門の前には保護者の方とYear6の生徒の方で、列ができました。

小雨のとても寒い中、お越しいただき、ありがとうございました。

各教科、校内は盛りだくさんの1日となりました。
こちら、日本語コーナーです。

Today was a open day at Rossett.
At 9:30am, there was a long queue in front of the school.
It was quite a cold, shower day. Thank you so much for your coming.

So, there was a lot going on at school in each subject. 
Here is Japanese.



日本語クラブで、お寿司を作った様子や、交換留学の様子などを並べました。

それから、折り紙のコーナーをつくったり、日本語で名前を書くコーナーも作りました。

In our Japanese Club, we displayed some picture of cooking sushi and some picture of our exchange.
We did some origami and I wrote visitor's names in Japanese as well.


Aレベルを専攻している彼女に、今日はお手伝いをお願いしました。
彼女、折り紙で、こんなに上手に立体的なリボンが作れるんですよ。
ほかにも、いろんな立体的なお花を作ってくれました。
ありがとう!

We had a great help from my student who does A level Japanese.
Look - she can make this 3D shape bow tie (or a ribbon) by folding origami.
She is very good.
She made some flowers and lilies as well. Arigato.

Thank you for visiting today.

Rossett School
Success for everyone

Watanabe



 
 

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave your message!
お気軽に、メッセージを残してくださいね!